A műszaki vizsgarendszer változása napi téma azok körében, akik ebben az iparágban dolgoznak. Várhatóan 2010 januártól a környezetvédelmi mérést összevonják a műszaki vizsgával, ezért a meglévő környezetvédelmi mérőállomások státusza változik. Innentől kezdve csak tanúsító mérést végezhetnek, a zöldkártya kiállítása már a vizsgabázison fog történni.
Az autók környezetvédelmi vizsgálatát egyszerre végzik majd a műszaki vizsgával, ez olcsóbb és gyorsabb lesz.
- 2010. januártól megszűnt a zöldkártya. Az autók környezetvédelmi vizsgálatát egyszerre végzik majd a műszaki vizsgával. A Nemzeti Közlekedési Hatóság szerint így jobban járnak az autósok, hiszen csak egyszer kell majd sorban állniuk és fizetniük.
- “2010 január elseje után, akiknek műszakit kell csináltatniuk az autójukon, már nem kell majd külön zöldkártyáshoz is elmenniük, hanem egy lépésben, egyszerre tudnak mindent elkészíttetni az autójukhoz” – mondta Lovas Károly Róbert, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnökhelyettese.
- Így olcsóbb is lesz. Az autósoknak most a műszakiért és a zöld kártyáért együtt körülbelül húszezer forintot kell fizetniük. Januártól, a közös vizsga nagyjából 17 ezer forintba kerül majd. Ráadásul az új kocsikat nem kell kétévente környezetvédelmi ellenőrzésre vinni.
1992-ben vezették be itthon a zöldkártyát. Sok vállalkozás kifejezetten erre a vizsgáztatásra jött létre, most váltaniuk kell.
“Akiknek nincsen még jogosultságuk a műszaki vizsgáztatásra, azoknak körülbelül 10 millió forintos befektetés szükséges” – nyilatkozta egy autószerviz ügyvezető igazgatója.
Magyarországon 11 év az autók átlagéletkora, ez az elmúlt tíz évben gyakorlatilag nem változott. A régi, keleti autók eltűnésével azonban jelentősen csökkent a kocsik károsanyag kibocsátása.
Környezetvédelmi felülvizsgálathoz vegye fel velünk a kapcsolatot!
Írjon üzenetet:
Vagy keressen egyéb elérhetőségeinken:
Elérhetőségeink